Am postat in prima faza pe forumul ASR din dorinta de a impartasi idei cu utilizatorii din tara, dar vad ca nu sunt prea multe raspunsuri… Poate pe voi va va interesa despre acest scenariu pe care il jucam, in echipa Extrem Airsoft din Piatra Neamt:
Acest scenariu se preteaza pentru orice locatie (dar in special CQB), cu orice numar de jucatori, cu mentiunea si rezerva ca este indicat doar pentru antrenamentul echipei, cu scopul de a imbunatati jocul ca squad.
Se impart zece jucatori (ca sa fie un numar rotund) in doua tabere: cea care apara (steagul, traseul, orice) si cea care ataca.
Echipa care apara:
- trebuie sa fie superioara numeric pentru a simula o aparare bine organizata; acest aspect se atinge si prin functia de respawn
- se pozitioneaza in orice loc pe harta, si are ca scop impiedicarea celeilalte echipe sa isi atinga scopul prestabilit
- jucatorii loviti pot sa reinvie doar intr-un anumit punct din afara traseului echipei care ataca, ca sa nu existe tentatia tinerii sub asediu a zonei de respawn, si pentru a echilibra superioritatea numerica.
Echipa care ataca:
- este compusa din trei membri (pot fi si mai multi, dar am descoperit ca acesta este numarul magic)
- membrul care a fost lovit se declara eliminat si se repozitioneaza in spatele ultimului membru al squad-ului
- trebuie sa finalizeze traseul prestabilit, indiferent de cate ori sunt eliminati membrii sai
Cand am propus acest scenariu, am avut ca exemplu echipa din care fac parte, care este compusa atat din incepatori, cat si din jucatori cu peste 2 ani de joc. Cu totii am jucat acest scenariu, si cu totii am ajuns la concluzia ca este folositor.
De ce?
Pentru ca:
- se obliga deplasarea in squad (un lucru deficitar la multe echipe)
- se observa necesitatea antrenamentului individual de imbunatatire a tirului, la acei care sunt deficitari in acest domeniu;
- team leaderii (in special cei care conduc echipa de 3) isi exerseaza abilitatile de leadership sub stresul unei situatii imprevizibile creata de repozitionare adversarilor, opusa stilului de joc clasic, in care se stie cine a fost eliminat, cati au mai ramas in joc, si pozitia lor;
- incepatorii pot invata in mod direct de la avansati modul de punere in practica a tacticilor de lupta in echipa;
- avansatii pot observa initiativele si modul de desfasurare a actiunilor incepatorilor, si se pot corecta anumite deficiente chiar in acel moment, nu intr-o sedinta separata;
- se reduc timpii morti, care nu sunt in beneficiul niciunui jucator, si care detensioneaza atmosfera uneori pana la pierderea chefului de joc;
- creste eficienta tuturor participantilor la acest scenariu, daca se are in vedere completarea unui traseu compus dintr-o serie de elemente foarte intalnite in scenariile generale (de exemplu, un traseu compus din: deplasarea din punctul A in B, apoi curatarea unei camere, capturarea steagului, transportarea acestuia in punctul C final)
- consumul de bile poate fi doar constructiv daca se trage doar pe functia de
semi-automat, cu intentia de eliminare a adversarilor, si nu de a face
supresie fara rost.
Acest scenariu de joc va fi folosit de echipele care in loc sa joace pac-pac intr-o zi de duminica, vor dori sa isi imbunatateasca abilitatea de a indeplini misiuni dificile auto-impuse, si care isi doresc sa poata sa joace eficient cu orice membru din squad, fara afinitati particulare sau parteneriate prestabilite.
Mi-ar placea sa citesc si chiar sa aud niste pareri, eventual constructive, daca veti incerca acest scenariu dupa conditiile enumerate mai sus. In fond, daca noi simtim un progres, si acea satisfactie a lucrului bine facut dupa fiecare joc de acest fel, probabil ca nu suntem nebuni, nu?
Discutia originala se poate vizualiza pe Airsoft Romania:
http://www.airsoftromania.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=6990&sid=128ac6e46c128fc3130e93382b014933